søndag den 6. oktober 2013

Det berømte TAILGATING


Jeg vil lige starte med at sige undskyld for den mega dårlige "opdatere" som jeg, og jeg har desværre ikke nogen dårlig undskyldning jeg kan bruge.. Udover at jeg har fået lidt halv travlt med skolen. 


Men ja, jeg fundet noget vældig specielt, jeg gerne vil dele med jer.
Det som vi kalder Tailgating, eller alle kalder det faktisk Tailgating (det lyder bare lidt sejt
når man siger "vi")

Tailgating er sådan en rigtig sydamerikansk ting, og da jeg nu bor i Alabama, blev jeg da nød til at prøve det. Jeg vil prøve så godt som muligt at forklare jer hvad det er, og hvad det går ud på. 
Men jeg kan ikke love at i forstår det fuldstændigt, da der ikke rigtig er noget lignende i Danmark.

Det der sker, er at hver lørdag (her i efteråret ) spiller vores stat fodbold (amerikansk) kamp, det er dog ikke hver lørdag det er en hjemmekamp, hvilket vil sige at det er en kamp der bliver spillet her i Alabama. Men når der er hjemmekamp, opstår der det her, der kaldes Tailgating.
Tailgating er for de personen der ikke fik billet til at se kampen inde fra stadionet. 
Så for stadig at få den der fodbold begejstring som der inde fra stadionet, sætte folk telt,stole,grill og selvfølgelig TV op rundt om stadionet. Hvor de så sidder der og spiser sig tykke i grill mad, råber højt foran deres fjernsyn, og drikker sig for det meste okay fulde, indtil kampen er slut, hvor de s pakker sammen, og tager hjem.

Normalt sidder man sammen med sin familie i et telt, men da jeg var der inde med mine venner i stedet for min familie, gik vi bare lidt rundt og så med på folks fjernsynes, for at holde øje med stillingen.

Det var meget sjovt, men tror det ville ha været sjovere hvis det var en "aftenkamp" i stedet for en "morgekamp". For normalt har man ikke så meget lyst til bøf og majs kl 11 om morgnen, og oven idet var det lige de timer på dagen hvor der var vældig varmt, omkring 37-38 grader tror jeg.

Jeg håber i alle har det godt derhjemme, jeg har det ihvertfald godt, 
og som i kan se lever jeg mig rigtig ind i sydstats kulturen.


Knus.

  der ikke så meget at sige om billederne, udover der utrolig mange mennesker der laver disse Tailgating, normalt er der omkring 2500 hvis ikke mer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar