torsdag den 19. december 2013

THANKSGIVING

Endnu et dagligt oplæg; slet ikke til at følge med i alt den opdatering, på denne blog.
I må virkelig undskylde for jeg ALDRIG, bogstavligtalt "aldrig" kommer op med nye indlæg. Jeg er helt lost for dårlige undskyldninger, og øv grunde til hvorfor jeg ikke lige har opdateret her det sidste halve år. Ville ønske jeg kunne sige at jeg nok skal blive bedre, men tør dog alligevel ikke at sige det højt nok til i kan høre det.

Tænkte at jeg ville prøve at repræsentere den amerikanske tradition "Thanksgiving" for jer, nu når det ikke er de fleste dansker der "holder" dette. 

Det ville helt sikkert være fedeste hvis jeg kunne fortælle jer den lange, interessante, historiske, idylliske, fantastiske grund til hvorfor der holdes Thanksgiving, meeen da det er selveste Ellen Raun der sidder bag denne skærm, ved i vist godt at det ikke ender med det resultat :P
Jeg har prøvet at spørge så mange som muligt om hvad Thanksgiving egentlig er, men ja det var altså ikke så let som det lyder, da der er det problem at nogle er på Teamindian og andre er på TeamBritish, men her er dog hvad jeg kom frem til: 

Thanksgiving falder hvert år den fjerde torsdag i November. 
En af aftnerne havde de engelske indvandre bestemt sig for at holde en "høst fest" (tror jeg er den bedste oversættelse), og til en overraskelse blev indianerne inviteret, dog med den betænkelse at de skulle lave hele middagen; men det var dog stadig en stor ting, da indianerne og de engelske indvandre, på en måde var i krig. (det er lidt ligesom i WW1 hvor soldaterne holdte juleaften sammen). Så denne aften/dag er en helligdag man fejre for at indianerne og de engelske indvandre havde en middag sammen, men siger dog at det er en helligdag, fordi indianerne havde skaffet føde til de engelske indvandre for at overleve, som så er hvide amerikaner dagen idag. 
Det jeg så har fået to historier af, er at TeamIndian siger at efter måltidet halshugget de engelske indvandre indianerne, og TeamBritish siger at de alle sammen blev rigtig gode venner... 
så det en åben historie, i selv må slutte.

det skal lige siges at google siger noget andet med en eller anden kirkedame; men næ nej, det er Raun's historie der er sand her ;)

Jeg havde en super hyggelig aften med min host familie, og hele familien omkring. 
Jeg var "taknemlig" for at opleve denne specielle aften, og utrolig taknemlig for at noget af den sødeste familie, har åbnet deres familie op, for lille Ellen Raun.

Jeg håber i alle sammen har det rigtig godt, og nyder december

    Onkel Ty


    skydetræning med daddy-man


    Prof Dawson der flasher sine skills foran kameraet


    venstre-øverst = grønnebønner med løg  venstre-nederest:dressing  højre-øverst:cornbread with           chicken højre-neders: makaroni and cheese


    Sweet potatoes med marshmallows :/


    pose foran alt maden 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar